Filed Under: Belastingheffing auto’s (MRB en BPM)
Taxence
door Jelle Berghuis
Het Hof mag zich er niet op beroepen dat de restantvoorraadregeling een EU-regeling is om discriminerende BPM-heffing voor geïmporteerde auto's te rechtvaardigen.
Ondanks CO₂-verschil is koerslijst geschikt; geen extra schadeaftrek – naheffingsaanslag wel verminderd
Staatssecretaris van Rij heeft op 20 juni 2024 een reactie gegeven op de ingediende motie van de leden Van Dijk en Omtzigt over het schorsingstarief (Motorrijtuigenbelasting) voor kampeerauto’s.
De Kennisgroep auto heeft de vraag beantwoord of in de beschreven situaties een naheffingsaanslag kan worden opgelegd op basis van artikel 35 Wet MRB 1994, wanneer het motorrijtuig geschorst op de openbare weg wordt aangetroffen.
De kennisgroep auto heeft een vraag beantwoord over een naheffingsaanslag MRB vanwege de overtreding van de handelaarsregeling, waarbij het onderliggende motorrijtuig is vrijgesteld of het tarief aan belasting nihil is.
Taxence is een uitgave van
Lefebvre Sdu
Maanweg 174
2516 AB Den Haag
Geef een reactie