• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
  • Nieuwsbrief
  • Contact

Taxence

Taxence

  • Nieuws & achtergrond
    • Nieuws
    • Branchenieuws
    • Blogs
    • Tools & andere downloads
    • Verdieping
  • Thema’s
    • Arbeid & Loon
    • Belastingplan
    • BTW & Overdrachtsbelasting
    • BV & DGA
    • Estate planning
    • Tax Technology
    • Alle thema’s
  • Opleidingen
    • Estate Planning
    • BTW
    • Vastgoed
    • Internationaal
    • Arbeid & Loon
    • Formeel
    • Familiebedrijven
    • VPB
    • Pensioen
  • Carrière
    • Personalia
    • Vacatures
    • Vacature toevoegen
    • Partners
  • Vakinformatie
    • NDFR
    • Fiscaal en meer
    • Taxvice
    • Tax talks
    • Vakblad Estate Planning
    • Specials

Oldtimerbelasting levert veel te weinig op

3 september 2014 door Jelle Berghuis

Van de 120 miljoen euro die het verdwijnen van de MRB-vrijstelling voor oldtimers zou moeten opleveren, komt dit jaar slechts 35 miljoen euro binnen, zo blijkt uit onderzoek van Stichting Autobelangen.

Voor CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt komt dit niet als een verrassing. Tegen BNR Nieuwsradio zegt hij: ‘Dat roepen we in de Kamer van tevoren: als je dit doet, weet je dat mensen die zomaar drieduizend euro per jaar moeten betalen terwijl ze nog geen duizend kilometer per jaar rijden hun auto gaan schorsen, want dan wordt je hobby onbetaalbaar. En daar is niet naar geluisterd.’

Per 1 januari 2014 is de vrijstelling voor auto’s tussen de 25 en 40 jaar van de baan. Hierdoor blijken voornamelijk oldtimers op LPG van de Nederlandse wegen te verdwijnen. De diesels tussen de 25 en 30 jaar oud die de het milieu zwaar belasten, worden relatief juist minder vaak geschorst, aldus een woordvoerder van Stichting Autobelangen.

Meer informatie: Kabinet vergaloppeert zich flink met oldtimerregeling

Filed Under: Auto, Fiscaal nieuws, Nieuws

Reageer
Vorige artikel
Uitstel voor fiscus verhoogt kans op schadevergoeding
Volgende artikel
Winstdelende rente compenseert onzakelijkheid niet

Reader Interactions

Gerelateerde berichten

kampeerauto

Bestelbus mag referentievoertuig zijn voor kampeerauto

De Belastingdienst mag een gesloten bestelbus gebruiken als een referentievoertuig bij de berekening van de BPM voor een kampeerauto.

BPM

Fiscus moet actief lager BPM-tarief gebruikte auto hanteren

Is de BPM op enig tijdstip na twee maanden vóór de eerste ingebruikname lager dan die volgens de normale regels? Dan moet de fiscus de gunstigere berekening toepassen.

ozb

Plan van aanpak no-cure-no-pay-problematiek WOZ en BPM

Staatssecretaris Van Rij stuurt het plan van aanpak van de no-cure-no-pay-problematiek in bezwaar- en beroepsprocedures, naar de Tweede Kamer.

subsidieregeling aanschaf elektrische auto

Tussenevaluatie fiscale regelingen emissieloze voertuigen en plug-in-hybrides

Staatssecretaris Van Rij stuurt de Tweede Kamer zijn bevindingen en reactie op het onderzoek 'Tussenevaluatie fiscale regelingen emissieloze voertuigen en plug-in-hybrides'. 

Belastingvoordeel speelt grote rol bij keuze elektrisch rijden

Belastingvoordeel speelt een grote rol bij de keuze voor elektrisch rijden. Dit blijkt uit het jaarlijkse Nationaal Elektrisch Vervoer (EV) en berijdersonderzoek meldt RVO.

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Primary Sidebar

Opleidingen

Footer

  • Fiscaal nieuws
  • Opleidingen
  • Tools en andere downloads
  • Vacatures
  • Over ons
  • Adverteren op Taxence
  • NDFR
  • Fiscaal en meer
  • Taxvice
  • Tax Talks
  • Contact
  • Linkedin
  • Twitter
  • Facebook
  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Naar Sdu Webshop

Taxence is een uitgave van
Sdu
Maanweg 174
2516 AB Den Haag

Powered by Sdu

  • Disclaimer
  • Privacy Statement en Cookiebeleid
SDU

Het laatste nieuws van
Taxence in je mail?

×